ח"כ גפני בנאום תקיף על המס החד פעמי: "זה רק כדי לפגוע בציבור החרדי"

אבי רבינא No Comments on ח"כ גפני בנאום תקיף על המס החד פעמי: "זה רק כדי לפגוע בציבור החרדי"

דיון במליאת הכנסת על הטלת המס החד פעמי הכבד שיזם שר האוצר ליברמן. גפני תקף את הפגיעה המכוונת, "לא הייתם מביאים את המס הזה אם לא שאמרו לשר האוצר האכזר הזה שזה פוגע בציבור החרדי". אשר: "שמישהו יילך לבדוק בלשכת שר האוצר כמה פלסטיק הולך לפח במנות הטייק אוואי'

משה גפני צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני נאם הערב (שני) במליאת הכנסת על בקשתו לדיון בנושא הצו שיזם שר האוצר ליברמן להטלת המס על כלים חד פעמיים המכבידים על השכבות החלשות. גפני תקף בחריפות את המס על הציבור ואמר, "זו הממשלה הכי רעה לציבור הישראלי, היא כל היום מעלה מיסים, זה התחיל עם המס גודש, המשיך עם העלאת גיל הפרישה לנשים, ועכשיו עם המס על הכלים החד פעמיים".

גפני סיפר על ההכבדה הכספית על בתי החולים, "היינו בדיונים בועדת הכספים ואמרו שם מנהלי בתי החולים אתם פשוט מעלים לנו מיסים אף אחד לא ישתה מים בבית החולים בכוסות שהם לא חד פעמיים".

גפני תקף בחריפות את המס שמכוון בעיקר נגד הציבור החרדי, "מה אתם אומרים לנו שאתם לא נגד הציבור החרדי – הרי לא הייתם מביאים את המס הזה אם לא שאמרו לשר האוצר האכזר הזה שזה פוגע בציבור החרדי, זה הסיבה שהבאתם את זה רק כדי לפגוע בציבור החרדי".

בסיום דבריו אמר, "אני פונה אליך אדוני היו"ר מנסור עבאס אנחנו אף פעם לא פגענו בדברים שחשובים לציבור הערבי, אני מבקש ממך – תצביעו נגד הצו הזה שפוגע בציבור החרדי".

ח"כ יעקב אשר עלה לנאום במליאה על הערר שהגיש נגד מס החד-פעמי ואמר: "ממתי ליברמן מתעניין באיכות הסביבה? שמישהו יילך לבדוק בלשכת שר האוצר כמה פלסטיק הולך לפח במנות הטייק אוואי שזורמות ומגיעות לשם בלי הפסקה. יו"ר ועדת הכספים, אלכס קושניר, לא לקח היום ארוחת צהריים באריזות חד פעמי? את מי אתם מרמים?!" שאל אשר.

אשר תקף את הדורסנות חסרת התקדים של שר האוצר, "ליברמן מתרברב על משפחות ברוכות ילדים שבחרו באורח חיים צנוע ופשטני, לא כמו הרהבתנות שהוא חי בה. חוץ מ400 המיליון שקל שהוא מתכנן להזרים לקופת האוצר מהמס הזה, יש לו עוד סיבה במס על הכלים החד פעמיים: תחביב. לליברמן יש תחביב אישי לשנאה. פעם זה היה נגד ערבים, היום זה נגד חרדים".

ח"כ ישראל אייכלר אמר במליאת הכנסת: "כולנו נופלים בפח ומלכודת כאשר אנחנו מדברים על הכלים החד פעמיים" אמר, והסביר: "משום שזו כוונת הגוזרים של הגזרה העלובה והשפלה הזאת, שנדבר על החד פעמי, על צלחת וכפית פלסטיק".

"אמר פה מקודם יו"ר וועדת הכספים: 'תשעה אחוזים חרדים משתמשים בעשרים ושבעה אחוזים מהכלים החד פעמיים'. כאן טמון הכלב. פה נמצא הסוד של הגזרה הזו. יותר משבעים אחוז מצריכת החד פעמי היא של לא חרדים, גם לפי הסקר הזה. אבל זה כבר מספיק כדי להאשים אותם בזיהום האוויר, ולגזור עליהם גזירה" תקף אייכלר.

בסיום דבריו פנה אייכלר לחברי הכנסת הערבים ואמר, "אני לא מבין איך הח"כים הערביים יכולים להיות שותפים לאדם שקרא לעשות הפרדה בין יהודים לערביים, והסביר: "אני חושב שההפרדה בין שני העמים, היהודים והערביים, הוא הפתרון הטוב ביותר". אני הייתי מצפה מכם לא להיות שותפים איתו. כל כוונתו היא זדון ורוע. אותו קין ידבק על מצחם של כל חברי הממשלה שמשתפים פעולה עם הגזירות האלו".



0 תגובות